Wyróżnione zdjęcie we wpisie

BLIK Contactless – BLIK Zbliżeniowy

Blik zbliżeniowy będzie to nowa metoda płatności, wykorzystująca technologię NFC i HCE – akceptowana wszędzie tam gdzie akceptowane są aktualnie bezstykowe płatności kartami Mastercard.

Do tej pory płatność Blikiem w sklepie stacjonarnym polegała na wpisaniu na terminalu płatniczym sześciocyfrowego kodu, a następnie zatwierdzenie transakcji w bankowej aplikacji mobilnej. Celem wprowadzenia Blika zbliżeniowego jest zdecydowane przyśpieszenie tego procesu. Do dokonanie płatności wystarczyć będzie jedynie odblokowanie telefonu i przyłożenie go do terminala – bez wpisywania kodu, bez konieczności podpinania karty, a nawet bez połączenia z internetem czy siecią komórkową. Alternatywnie Blik będzie nadal oferował płatności autoryzowane kodem, pozostawiając klientowi wybór (w załączeniu do dokumentu ulotka dla kasjerów jak obsługiwana powinna zostać każda z metod).

W pierwszej kolejności rozwiązanie zostanie wdrożone przez banki, będące udziałowcami Polskiego Standardu Płatności (właściciel Blika), czyli:

  • Alior Bank
  • ING Bank
  • Bank Millennium
  • mBank
  • PKO Bank Polski
  • Santander Bank Polska

Bank Millenium zapowiada wdrożenie rozwiązania już w lipcu 2021.

Docelowo rozwiązanie ma być dostępne również dla klientów pozostałych banków.

 

Ze zbliżeniowych płatności BLIK skorzystać będzie mógł każdy użytkownik aplikacji mobilnej banku dla urządzeń z systemem operacyjny Android, obsługujących NFC. Aby rozpocząć korzystanie z tej metody płatności, wymagane będzie jednorazowe aktywowanie możliwość płacenia Blikiem zbliżeniowym w aplikacji mobilnej banku. Zgodnie z zapowiedzią banku Millenium, wymogiem wywołania płatności, ze względów bezpieczeństwa, będzie posiadanie aktywnej blokady urządzenia (zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy). Jeżeli silnej blokady nie będzie (np. gdy smartfon odblokowuje się poprzez przeciągnięcie palcem po ekranie), wówczas transakcje na wysokie kwoty będą autoryzowane na smartfonie PIN-em do aplikacji (rozwiązanie dla Banku Millenium; rozwiązanie może różnić się w przypadku aplikacji pozostałych banków). Poniższa grafika opisuje proces płatności (instrukcja dla kasjerów)

Obsługiwane płatności

Wszystkie terminale oferowane przez eService, również SMARTPos D220 obsługują płatności BLIK.

SmartPOS z obsługa BLIK

Ostatnie wpisy na blogu

Obrazek wyróżniający wpisu na blogu pt.Wraca dofinansowanie do terminali na 12 miesięcy – wybierz SmartPOS bez abonamentu

Wraca dofinansowanie do terminali na 12 miesięcy - wybierz SmartPOS bez abonamentu

Wraca dofinansowanie do terminali na 12 miesięcy - wybierz SmartPOS bez abonamentu, zamów już dziś otrzymaj zaraz na początku stycznia wg nowych zasad dofinansowania

więcej
Obrazek wyróżniający wpisu na blogu pt.Branża Beauty – jaki wybrać terminal płatniczy?

Branża Beauty – jaki wybrać terminal płatniczy?

Prowadzisz działalność w branży beauty? Salon kosmetyczny, fryzjer, Barber – prowadząc taką działalność stawiasz na profesjonalizm, najwyższą jakość usług...

więcej
Obrazek wyróżniający wpisu na blogu pt.Jaki terminal płatniczy wybrać do Taxi?

Jaki terminal płatniczy wybrać do Taxi?

Wybierając terminal do TAXI warto rozważyć sposób użytkowania, koszty i funkcjonalność urządzenia. Zapraszam do zapoznania się z opisem terminala bez abonamentu SmartPOS D220...

więcej
Obrazek wyróżniający wpisu na blogu pt.Jaki terminal płatniczy wybrać?

Jaki terminal płatniczy wybrać?

więcej
Obrazek wyróżniający wpisu na blogu pt.Jak działa terminal płatniczy? Wyjaśniamy

Jak działa terminal płatniczy? Wyjaśniamy

więcej
Skontaktuj się z nami
Anna Lis

Autoryzowany Partner Logo eService

666 824 614 666 824 614 e-mail messenger Dane kontaktowe